Elektroniczny odbiór decyzji

Każde postępowanie rekrutacyjne kończy się wydaniem decyzji administracyjnej. Standardowo decyzja jest dostarczana w formie listu poleconego za zwrotnym potwierdzeniem odbioru – procedura wyprodukowania, podpisania, nadania i dostarczenia takiej decyzji trwa około 3-4 tygodnie. Od 2011 roku umożliwiamy naszym kandydatom skrócenie czasu oczekiwania na otrzymanie decyzji, poprzez wykorzystanie platformy ePUAP, za pośrednictwem której decyzja jest przesyłana elektronicznie.

Aby odebrać decyzję w formie elektronicznej, należy spełnić następujące warunki:

  • posiadać indywidualne konto na platformie ePUAP (http://epuap.gov.pl),
  • posiadać Profil Zaufany lub bezpieczny podpis elektroniczny, oraz
  • wypełnić stosowny formularz w indywidualnym koncie w systemie ERK.

Dlaczego warto wybrać elektroniczny sposób doręczenia decyzji?

  • Krótszy czas oczekiwania na otrzymanie decyzji – dokument dotrze do Ciebie w ciągu kilku godzin od jego przygotowania i podpisania.
  • Niższa opłata rekrutacyjna – jeżeli skutecznie odbierzesz decyzje które zostaną do Ciebie wysłane drogą elektroniczną, opłata rekrutacyjna zostanie obniżona o 15 złotych. (Uwaga: dotyczy to jedynie opłat wniesionych w złotówkach, a różnica od wniesionej wcześniej opłaty w wysokości 75 złotych, zostanie zwrócona na wskazany przez Ciebie rachunek po zakończeniu wszystkich naborów prowadzonych w danym roku w UJ, zazwyczaj ma to miejsce na początku listopada).

W jaki sposób skorzystać z ePUAP?

Żeby móc skorzystać z elektronicznego sposobu doręczania decyzji:

  1. załóż konto na platformie ePUAP (www.epuap.gov.pl),
  2. uzyskaj Profil Zaufany (eGO) – czyli darmową usługę umożliwiającą wiarygodne elektroniczne poświadczenie tożsamości użytkownika,
  3. podaj w systemie ERK adres twojej skrytki na Platformie ePUAP lub adres e-mail powiązany z twoim kontem ePUAP – standardowe składnie adresu skrytki to: /nazwa_uzytkownika/domyslna oraz /nazwa_uzytkownika/skrytka. Możesz również użyć adresu powiązanego z twoim konktem ePUAP.

Jeżeli posiadasz bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, nie musisz mieć Profilu Zaufanego.

W jaki sposób potwierdzić Profil Zaufany (eGO)?

Profil Zaufany to sposób na wiarygodne elektroniczne poświadczenie tożsamości użytkownika, dlatego zaraz po jego założeniu trzeba jednorazowo osobiście potwierdzić go w odpowiednim punkcie: w urzędzie wojewódzkim, oddziale ZUS, urzędzie skarbowym, konsulacie itp. Pełną i aktualną listę punktów potwierdzających Profil Zaufany w twoim mieście znajdziesz tutaj.

Profil Zaufany (eGO) można również potwierdzić bez wychodzenia z domu za pomocą:

  1. konta bankowego:
    • PKOBP
    • INTELIGO
    • Bank ING
    • Bank Millennium
  2. Envelo » Poczta Polska przez internet. W tym celu należy posiadać Konto Zaufane Envelo.

Cudzoziemcy a ePUAP

Cudzoziemcy ubiegający się o przyjęcie na studia w Uniwersytecie Jagiellońskim również mogą odbierać drogą elektroniczną decyzje w sprawie przyjęcia na studia. W tym celu, podobnie jak obywatele polscy, aby skorzystać z elektronicznego sposobu doręczania decyzji powinni założyć konto na platformie ePUAP (www.epuap.gov.pl), a w przypadku braku bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, zalecane jest uzyskać Profil Zaufany

Uwaga: do założenia konta ePUAP konieczna jest znajomość języka polskiego, a do uzyskania Profilu Zaufanego wymagane jest posiadanie numeru PESEL, który nadawany jest wszystkim cudzoziemcom zameldowanym na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

Masz problem z założeniem konta lub odbiorem decyzji?

Zapoznaj się z naszymi poradnikiem oraz instrukcjami znajdującymi się na stronie ERK.